نگهداری و تعمیر اینسترومنت های دندانپزشکی

نکات اساسی در نگهداری و تعمیر اینسترومنت های دندانپزشکی

امروزه تهیه و خرید اینسترومنت های دندانپزشکی بدلیل افزایش نرخ ارز خیلی هزینه بردار است و به همیمن منظور باید نگهداری و تعمیر اینسترومنت های دندانپزشکی مراقبت بیشتری شود. با این وجود، روشهایی وجود دارد که به وسیله آن می‌توان طول عمر اینسترومنت ها را افزایش و خرابی آنها را به تاخیر انداخت. با توجه به گران بودن اینسترومنت های دندانپزشکی، فروشگاه اینترنتی و مرکز تخصصی تعمیر اینسترومنت های دندان پزشکی کیمیا پرتو دندان با بیش از ۱۰ سال سابقه در این مقاله قصد دارد، یک سری نکات صحیح را در نگهداری و برای بالا بردن طول عمر این نوع تجهیزات دندانپزشکی با شما در میان بگذارد.

این نکات اساسی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید عملکرد صحیح تجهیزات خود را حفظ و طول عمر آنها را افزایش داده و همچنین می‌توانید نیاز به تعمیرات را کاهش و در نتیجه از هزینه‌های اضافی و غیر ضروری، برای مطب و کلینیک دندانپزشکی خود جلوگیری کنید. به این نکته توجه کنید که همیشه از دستورالعمل سازنده هندپیس و اینسترومنت جهت نگهداری آنها پیروی کنید زیرا که تعمیر و نگهداری اینسترومنت ها ممکن است بین برندهای مختلف متفاوت باشد.

اصول کلی نگهداری و تعمیر اینسترومنت های دندانپزشکی

• تمیز کردن
هندپیس خود را به طور مرتب بعد از هر بار استفاده تمیز کنید، زیرا این کار علاوه بر بهداشت وسیله، از انتقال آلودگی به درون اینسترومنت جلوگیری می‌کند. کیمیا پرتو دندان توصیه می‌کند، حداقل دو بار در روز و بعد از هر بار استریل و بعد از مدت طولانی که وسیله بدون استفاده بود، تمیزکاری حتما انجام شود.

• روغن کاری
بعد از تمیز کردن اینسترومنت های دندان پزشکی، بلافاصله آن را با خمیر پولیش روغن کاری کنید. به دلیل قدرت سایندگی ذراتی که ژل‌های تمیز کننده را تشکیل می‌دهند، به درون مکانیسم های سرهندپیس نفوذ می‌کنند و می‌توانند باعث سایش زودرس مکانیکی این تجهیزات شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *